У духу континуиране међународне и међумузејске сарадње коју Народни музеј активно и континуирано реализује, изузетна дела из наших збирки нашла су се током јула на изложбама у Кембриџу и Нирнбергу

Париз 1924: Спорт, уметност и тело
Фицвилијам музеј, Кембриџ

У Великој Британији, у Фицвилијам музеју, приређена је изложба Париз 1924: Спорт, уметност и тело, којој је главни мотив изложбе слика из Народног музеја Србије, Тркачи Робера Делонеа из 1924. године.

Усмерена на догађај Олимпијаде у Паризу пре 100 година, изложба се бави истраживањем како је модерна култура овог живописног града обликовала будућност спорта и Олимпијских игара које данас познајемо и волимо. Кроз уметност, моду, филм, фотографију и још много тога, Париз 1924: Спорт, уметност и тело осврће се на кључни тренутак када су се судариле традиција и авангарда, спајајући класично наслеђе Олимпијаде са европским авангардним духом. Био је то искорак који је заувек променио ставове према спортским достигнућима и славним личностима, као и имиџу и идентитету тела, национализму и класи, раси и полу. Изложба такође истиче изузетна достигнућа студената Универзитета Кембриџ који су те године освојили чак 11 олимпијских медаља за Велику Британију, укључујући спринтера Харолда Абрахамса чија је прича инспирисала награђивани филм „Ватрена кола“. Изложба траје до 3. новембра 2024. године.

Више о изложби: https://fitzmuseum.cam.ac.uk/plan-your-visit/exhibitions/paris-1924-sport-art-and-the-body

Последње путовање. Вагонски гроб Ешенбаха: благо из бронзаног доба
Народни музеј Немачке, Нирнберг

Ремек дело праисторијске уметности, Дупљаска колица (друга половина 2. миленијума пре нове ере), уврштена су у поставку археолошке изложбе Народног музеја Немачке у Нирнбергу, Последње путовање. Вагонски гроб Ешенбаха: благо из бронзаног доба.

Централни предмет изложбе је вагонски гроб откривен 2011. године у Ешенбаху. Величанствени вагон на четири точка, који су првобитно вукла два коња и који је играо важну улогу у церемонијалним и култним праксама културе поља са урнама (нем. Urnenfelderkultur). Велике позајмице из музеја у Немачкој и иностранству показују како је возило Ешенбаха изгледало пре него што је уништено на погребној ломачи, и одражавају идејне и техничке предуслове за његову производњу и употребу, укључујући раније проналаске точка и два кола на точковима. Различити религиозни симболи и ритуални алати помажу нам да откријемо религиозне концепте културе поља са урнама, која је усредсређена на моћ сунца.
Сви заинтересовани ће изложбу моћи да погледају до 7. јануара 2025. године.

Више о изложби: https://www.gnm.de/your-museum-in-nuremberg/exhibitions/highlights/the-final-journey