- Овај догађај је прошао.
СТИЛСКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ МУЗИКЕ РАНОГ ИТАЛИЈАНСКОГ БАРОКА И ЊИХОВА МАНИФЕСТАЦИЈА У ЕВРОПСКОЈ УМЕТНИЧКОЈ МУЗИЦИ 17. И 18 ВЕКА У ОКВИРУ ИТАЛИЈАНСКОГ, ФРАНЦУСКОГ И НЕМАЧКОГ МУЗИЧКОГ „УКУСА“
21.04.2019. u 12:00
Са задовољством вас позивамо на концерт у оквиру изложбе “Бернинијева школа и римски барок”.
Извођачи:
Светлана Стојановић Кутлача, чембало
и чланови ансамбла „Парнас“:
Ана Тошић, чембало
Јана Петровић,чембало
Марија Петровић,чембало
Теодора Крстић,чембало
Ирина Аничић,чембало
Мила Јолачић,чембало
Бојан Стојчевић, чембало
Почетком 17. века у барокном Риму постављени су сновни принципи барокне уметности: реторика и кончетизам, они се огледају у експресивности Бернинијевих скулптура и његовом универзалистичком приступу архитектонском планирању.
Идеја универзалности, која има античко порекло, наслеђена је из ренесансне епохе уметности, али се почетком 17 века модификује, наглашава се њен динамизам: све се у природи (и друштву) креће, мења и смењује одређеним себи својственим ритмом, како би се остварило јединство потребно је хармонизовати сва супротстављена кретања.
Француска култура 17. века почива на инспирацији антиком (стога се често назива француски класицизам) и реализацији Декартове филозофије рационализма, међутим, француска уметност, („француски укус“), иако делимично независна, често је инспирисана италијанским бароком. Идејни творац фанцуског укуса је филозоф и мистик Марен Мерсен, за кога је музика „ехо универзума“.
Немачки укус формира се последњи, тек у 18.веку. До тада је немачка музика подељена између оданости старој ренесансној полифоној традицији и инспирације италијанским бароком коју први доноси Фрескобалдијев ученик Фробергер.
ПРОГРАМ :
Ђироламо Фрескобалди (Girolamo Frescobaldi,1558-1643):
Тоccata IX
Cento Partite sopra Passagli
Бернардо Стораче (Bernardo Storace,1637-1707):
Ciaccona
Бернардо Пасквини (Bernardo Pasquini,1637-1710):
Sonata a due cembali: Allegro;Adagio;Vivace
* * *
Жан Анри Данглбер (Jean Anri D’Anglebert,1635-1691):
Prelude in g
Passacaille (транскрипција пасакаље из Лилијеве опере Армида за дуо чембала)
Франсоа Купрен (François Couperin,1668-1733):
La Regente, ou La Minerve
La Muse naissante;Les Bergeries;Musêtte de Choisi¸Musêtte de Taverniê (duo)
Sarabande;Gavotte;La Létiville (duo)
L’engageante; „Les Fastes grande et ancienne Mxnxstrxmdxsx; La Julliet (duo)
L’Auguste;Allemande à deux Clavecins (duo);
La Raphaelle
Passacaille
* * *
Јохан Јакоб Фробергер(Johann Jakob Froberger (1616- 1667)
Тоccata
Дитрих Букстехуде (Dieterich Buxtehude, 1639-1707):
Passacaille
Јохан Себастијан Бах (Johann Sebastian Bach,1685-1750):
Chaconne